tisdag 26 november 2013

Trädgårdsspecial

Nu börjar det gro i trädgårdslandet! Jag har nu sått i större delen av det cirka 25 kvadratmeter stora trädgårdslandet, och det allra mesta har börjat gro! Trädgårdslandet är en cirkel och jag har sått de olika segmenten vid olika tidpunkt, enligt ett komplicerat system som vore omöjligt att hålla reda på utan ett noggrant schema.


Mitt i cirkeln sitter ananasen, den ser ut som om den börjar tvina bort men kanske kommer det något slags rötter därunder? Bakom ser man sockerärter, blomkål och squash, och i vänster framkant någon enstaka förskrämd vårlök.

Det är ganska mycket jobb med odlandet, eftersom det var helt obrukat innan. Rycka ogräs, gräva om och så utan några hjälpmedel förutom en trasig tegelpanna och en skruvmejsel.
Det ni, trädgårdsonsdag!
 
Idag sådde jag rödkål, men i såfåran (det heter så!) hittade jag krypen nedan och jag misstänker att de är spekulanter på eventuella grödor som kommer upp.
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Hej Åsa! Hoppas allt är bra med er, kul att läsa om hur ni har det :-) Är ni kvar i Burundi över jul och nyår?

    Viggo

    SvaraRadera