tisdag 15 oktober 2013

Simba

De som var med på bloggen förra gången jag var i Burundi kanske undrar vad som hände med Simba, den gula hunden.
Simba, säkert gladare nu än hon ser ut
Hon har hittat ett nytt hem hos en burunder i Bujumbura. Nog för att hon är rar, och var en huvudperson (huvudhund?) i min förra blogg men hon var nog inte riktigt pålitlig tillsammans med en liten bebis. Om inte annat var hon ständigt smutsig om tassarna  - och därmed var även alla husets invåndare och besökare också alltid smutsiga -  inte rumsrem, och hade ofta loppor. Det räcker med en loppa i huset! Enligt uppgifter från pålitlig källa har hon det bra i sitt nya hem, som dessutom har fördelen att vara permanent och inte är beroende av tillfälliga kontrakt.

Simba säger Ajöss och tack för uppmärksamheten

Det är en ny loppa i huset nu 

3 kommentarer:

  1. Äntligen svar på den frågan! Och faktiskt svar på ännu en fråga, som i alla fall gnagt lite i mitt i övrigt obekymrade sinne (nåja). Nämligen vad en invånare i Burundi heter. Jag gissade burundian, men det var ju inte helt rätt ser jag nu. Skönt att höra att Simba har det bra, och ännu skönare att höra att hon inte konkurrerar med Super-Loppan no 1!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Å vilken söt liten loppa! Kommer ni åka elevhälsa på Simba?/Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja...jag tror det kanske är bäst att inte förvirra henne?

      Radera